سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

در روایات برای غذا خوردن آداب بسیاری آمده است که چند مورد از آنان را برای شما نوشته ایم:

   1.شستن دستها قبل و بعد از غذا

2. گذاشتن سبزی بر سر سفره

3. درآوردن کفشها هنگام غذا خوردن

4. برزبان آوردن نام خدا

5. خوردن با دست راست

6. آغاز کردن غذا و به پایان بردن آن ، با نمک

7. خوردن غذا به هنگام گرسنگی و اشتها

8. آغاز کردن با سَبُک ترین غذا

9. خوردن غذای گرم قبل از سرد شدن

10. برداشتن لقمه های کوچک و جویدن کامل غذا

 11. دست کشیدن از غذا قبل از سیری کامل

12. دست کشیدن بر چهره و دعا کردن پس از شستن دستان

13. به پشت دراز کشیدن بعد از خوردن نهار

14. پرهیز از زیاده روی در خوردن

15. پرهیز از دمیدن(فوت کردن) در غذا

16. پرهیز از خوردن با دست چپ

17. پرهیز از خوردن پس از سیری

18. پرهیز از خوردن غذای داغ

19. پرهیز از خوردن در حالت جنابت ، مگر با وضو

20. پرهیز از خفتن ، بلافاصله پس از خوردن غذا  

در صورت نیاز به متن روایات به کتاب دانش نامه احادیث پزشکی اثر حضرت آیت الله ری شهری مراجعه فرمایید

 


[ یکشنبه 92/2/8 ] [ 4:40 عصر ] [ ]

 

برای این کار ابتدا باید وارد رجیستری ویندوز شد Start\Run\Regedit. با استفاده از این آدرس می توان عکسی را در قسمت نوار ابزار مرورگر قرار داد: HKEYCURRENTUSER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar متغیری به نام Backbitmap از نوع String می سازیم و در آن آدرس فایل BMP را به آن می دهیم. توجه داشته باشید که فایل مورد نظر باید از نوع BMP باشد.

www.loo3.com 


[ شنبه 87/5/5 ] [ 1:0 صبح ] [ ]

 

اگر کاربر ویندوز بوده باشید خوب می‌دانید که نصب ویندوز جدید یکی از کارهایی است که کاربران معمولا از آن فراری هستند و حاضرند تا آخرین نفس با ویندوز فعلی‌شان دست و پنجه نرم کنند و نصب نسخه مجدد از ویندوز بر روی کامپیوترشان را تاجای ممکن به تاخیر می‌اندازند. معمولا هم بخش سخت این کار مربوط به نصب درایور هایی هست که باید پس از نصب اولیه انجام شود از کارت صدا و گرافیک و کیبرد و مانیتور و مودم بگیرید تا انواع و اقسام قطعات جانبی که هرکدامشان برای خالی نماندن عریضه هم که شده یک سی دی راه انداز همراهشان دارند. تازه اگر بتوانید این‌CD های دوست داشتنی را به راحتی پیدا کنید

همه درایورها در یک سی‌دی

اما نرم افزار رایگان DriverMax یک راه حل خیلی خوب برای رفع مشکل شما خواهد بود چون با نصب این نرم افزار کم حجم به راحتی قادرید از تمامی برنامه‌های راه انداز کامپیوترتان یک نسخه پشتیان تهیه کرده و در زمان نصب ویندوز جدید، تمامی آنچه که لازم دارید را به یکباره و با چند کلیک دوباره نصب کنید با این تفاوت که دیگر هیچ نیازی به‌CD های راه اندازتان نخواهید داشت.

برای ایجاد نسخه پشتیان تنها کافیست نرم افزار را نصب کرده و پس از اجرای آن در قسمت Driver Oerations برای روی Export Drivers کلیک کرده و در صفحه بعد از میان لیست درایورها، گزینه‌های مورد نظرتان یا همگی را انتخاب کرده و فایل‌های پشتیبان را در جای مناسبی از هارد کامپیوترتان و ترجیحا یک سی‌دی (برای محکم کاری) ذخیره کنید. وقتی ویندوز جدیدی نصب کردید می‌توانید دوباره با کمک این نرم افزار و البته این با رفتن به بخش Import Drivers و مشخص کردن آدرس نسخه پشتیانی که قبلا تهیه کرده‌اید تمامی درایور های مورد نیازتان را براحتی نصب کنید.

علاوه بر امکان تهیه نسخه پشتیبان از درایورهای نصب شده، DriverMax قابلیت جالب دیگری نیز دارد و آن امکان ارتقا (آپدیت) درایورها به نسخه‌های بالاتر از طریق خود نرم افزار می‌باشد که این امکان البته تنها در ویندوز ویستا امکان پذیر می‌باشد و متاسفانه در نسخه فعلی نمی‌توان از آن برای ارتقای درایورهای ویندوز XP استفاده کرد اما کاربران XP هم می‌توانند به کمک آن از آپدیت بودن درایورهای کنونی شان اطلاعاتی کسب کرده و آن‌ها را در قالب یک فایل متنی ذخیره کنند.

DriverMax نرم افزاری است که برای محیط‌هایی مثل ادارات  و شرکت‌هایی که چندین کامپیوتر دارند بسیار مناسب خواهد بود چون معمولا دردسر نصب ویندوز تازه زمانی خودش را نشان می‌دهد که شما نمی‌توانید CD های راه انداز این سیستم‌ها را در هیچ کدام از قفسه‌ها و فایل‌های کارکنان آنجا پیدا کنید. با DriverMax در کمتر از پنج دقیقه می‌توانید تمامی درایورهای مورد نیازتان را بی آنکه به دنبال‌CD های غیب شده گشته باشید دوباره نصب کنید.

DriverMax بر روی ویندوزهای 2003 ، XP و Vista نصب می‌گردد و بدون کد فعال سازی برای 30 روز قابل استفاده خواهد بود. برای دریافت کد فعال سازی هم تنها کافیست از طریق ایمیل‌تان یک عملیات ثبت نام کوتاه را انجام دهید. دریافت کد فعال سازی آن هم البته رایگان است.

 

- دریافت نرم افزار DriverMax

- اسکرین شات هایی از محیط نرم افزار DriverMax

 

منبع: آپدیت بلاگ


[ چهارشنبه 87/5/2 ] [ 1:0 صبح ] [ ]

برای این کار شما به کمک  CD Writer و نرم افزار Nero Burning Rom یک فایل بک آپ از تمام فایلهای ویندوز با پسوند exe می سازید به نحوی که بعدا میتوانید به سرعت با اجرای فایل exe ویندوزی آماده کار خلق نمایید.

ویندوز

نحوه انجام کار :


11. قبل از هر چیز باید یک ویندوز مرتب بهمراه تمامی نرم افزارهای مفید تهیه کنید (نرم افزارهای اضافی رو رفع نصب کنید و اونهایی رو هم که ندارین نصب کنید، همه درایورها را نصب کنید، با ضد ویروس بروز شده سیستم را چک کنید)

نکته1: ویندوز شما بایستی روی درایو C نصب شده باشد و برنامه های همراهش هم روی همین درایو نصب شده باشند

2. همه فایلها و شاخه های ریشه اصلی درایو C را از حالت مخفی خارج کنید.

نکته2: اگر دو ویندوز بر روی سیستم دارید بهتر است بقیه عملیات را از روی ویندوزی که بر روی C نصب نشده دنبال کنید

 3. نرم افزار Nero Burning Rom را اجرا کنید

4. از منوی file یا recorder گزینه Burn HD Backup… را انتخاب کنید

5. حالا پارتیشن 1 و یا همون درایو C رو به عنوان نشانی مبدا انتخاب کنید

6. در صفحه بعدی دکمه Write را بزنید تا سی دی ویندوز ? دقیقه ای شما آماده شود.

و اما نحوه استفاده از سی دی ویندوز ? دقیقه ای :

1: درایو C را فرمت کنید.

2: در خط فرمان DOS فایل nrestore.exe رو از سی دی ویندوز ? دقیقه ای اجرا کنید

3. زبان دلخواه را انتخاب کنید

4. مقصد کپی را درایو C قرار دهید (در غیر اینصورت ویندوز ? دقیقه ای کار نخواهد کرد)

5. و در آخر Restart

نکته 3: ویندوز ?ویندوز ? دقیقه ای  که شما ساخته اید، در دیگر کامپیوترها نیز قابل استفاده است با این قید که در آنها بایستی سخت افزارهای جدید شناسایی و نصب شوند که این کار حدود 5 الی 10 دقیقه زمان می برد.

www.loo3.com


[ پنج شنبه 87/4/27 ] [ 6:42 عصر ] [ ]

توهمی وجود دارد به نام خود گوگل بینی، یعنی اینکه بعد از مدتی که از آشنایی‌تان با اینترنت گذشت ممکن است کمتر به سراغ گوگل بروید و اغلب به دنبال اطلاعات مورد نظرتان در میان منابعی که از قبل می‌شناسید می‌گردید. تفسیرش باشد برای بعد. فقط مطمئن هستم که لذت کشف منابع اطلاعاتی جدید، هر کسی را خوشحال خواهد کرد مخصوصا اگر که در سریع‌ترین زمان ممکن باشد و شما بعد از گوگل، دومین نفر باشید.

Google Alerts

گوگل آلرتز(Google Alerts) یکی از خدمات جالب شرکت گوگل است که از چشم‌ها دورمانده ولی استفاده از آن بی‌نهایت جالب و مفید خواهد بود. این سرویس به شما امکان مانیتور کردن جدیدترین نتایج ثبت شده در بانک نتایج را می‌دهد. به این صورت که شما کلید واژه موردنظر تان را را مشخص می‌کنید و از گوگل می‌خواهید که تا مطالب مرتبط با این واژه‌ها را که اخیرا ایندکس کرده است به صورت روزانه/ هفتگی/ ماهیانه از طریق ایمیل برایتان ارسال کند.

این سرویس برای مطالبی که کمتر عام هستند یا اینکه برای شما اهمیت خاصی دارند بسیار مفید خواهد و بود. مخصوصا که در وب فارسی کمتر شاهد سایت‌های مرکزی برای محتوای تخصصی‌تر می بینم و در وبلاگ‌ها هم که غالبا نگاه‌های جامع وجود ندارد.

 

منبع: تبیان


[ یکشنبه 87/2/8 ] [ 3:51 عصر ] [ ]

مفهوم ولایت با مصادر و معانی عرفی در تمامی جوامع وجود دارد. به عبارت دیگر این موضوع در تمامی جوامع هست که کسی حق خاصی بر دیگری داشته باشد و به واسطه این حق، مسئولیتی بر عهده او قرار بگیرد. به عنوان نمونه نزدیک ترین فرد نسبت به طفل، پدر اوست و پس از او ممکن است عمو، دائی، مادر و... پیش افتاده و مسئولیت و سرپرستی طفل را بپذیرند. لذا با این نگرش، ولایت یک امر عرفی است و محدوده آن جامعه است.

اما در کنار این مفهوم عرفی ولایت، قسمی از ولایت نیز هست که فقط و فقط دین آنرا تبیین می کند؛ مثلا مسیحیان کاتولیک برای پاپ، نوع خاصی ولایت قائل هستند.

اگر در کل روایات مسلمین نیز بنگریم، بجز این دو معنای قطعی، معنای صحیح دیگری برای ولی نیامده است. در کنار این موضوع برخی حدود 70 معنا برای این کلمه ذکر کرده اند. اما آنان به خوبی می دانند که معنای قطعی ولی، همان دو معنائی است که ذکر شد و دیگر معانی همه از مصادیق ولی هستند.

در اسلام نیز 2 نوع ولایت اسلامی و دینی وجود دارد که عبارتند از :

1- حق مسلمان بر مسلمان دیگر

2- حق خداوند بر یک مسلمان

در فقه شیعه حدود 30 حق برای مسلمانان نسبت به یکدیگر ذکر شده است. درکنار این نیز کسی که مسلمان است و به خدا و رسول و ... ایمان دارد، برای خداوند نسبت به بندگان حق امر و نهی و ولایت قائل است. اما خداوند می تواند از این حق خویش به رسول و اولیاء خود عطا کند و حدیث غدیر و عبارت "هر کس من مولای او هستم، پس علی مولای اوست." نشان دهنده اعطاء همین نوع ولایت از سوی خداوند به امیرالمؤمنین(علیه السلام) است. اما به طور دقیق این ولایت به چه معناست؟

به طور کلی کلمه "ولی" در لغت دو معنای قطعی دارد که عبارتند از:

الف) کنار هم بودن و هم مرز بودن دو شیء: قرآن مجید کلمه ولی را به همین معنا در آیه 123 سوره توبه به کار می برد و می فرماید: "ای کسانی که ایمان آورده اید، با کفار هم مرز خود بجنگید..."(1) این معنا از ولی، فعلا خارج از بحث است.

ب) سرپرستی، در اختیار داشتن امور افراد و حق امر و نهی: قرآن مجید کلمه ولی را به این معنا در آیه 55 سوره مائده بکار برده و می فرماید: "بدرستی که سرپرست شما خدا و رسول او و نیز مؤمنی است که نماز را بپا داشته و در حال رکوع صدقه می دهد."(2)

اگر در کل روایات مسلمین نیز بنگریم، بجز این دو معنای قطعی، معنای صحیح دیگری برای ولی نیامده است. در کنار این موضوع برخی حدود 70 معنا برای این کلمه ذکر کرده اند. اما آنان به خوبی می دانند که معنای قطعی ولی، همان دو معنائی است که ذکر شد و دیگر معانی همه از مصادیق ولی هستند.

به عنوان نمونه اگر هم به پدر، عمو، مادر، مالک یک چیز و ... ولی گفته می شود، به آن جهت است که اینها مصداق سرپرست هستند. مثلا چون پدر سرپرست فرزند خویش است و اختیار امور او را دارد، به وی ولی می گویند؛ اما هیچگاه پدر مساوی ولی نیست. لذا اگر پدر طفلی بمیرد اما پدر بزرگ او زنده باشد، می گویند که "او پدر ندارد"، اما نمی توان گفت که "او ولی ندارد"؛ چرا که پدر بزرگ و جد پدری او ولی او می باشد و کارهای او را اداره می کند. 

مالک یک چیز نیز از مصادیق ولی است، زیرا مالک هر شیء سرپرست آن  نیز هست؛ اما ولایت مساوی با مالکیت نیست...

بر این اساس معنای کلام رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) در روز غدیر این گونه است که: "هرکس من مولا و سرپرست اویم؛ پس این علی نیز مولا و سرپرست اوست."

بر همین اساس است که شافعی - یکی از پیشوای بزرگ مذاهب اهل سنت- در مورد حدیث غدیر و معنای ولی می گوید:

"منظور از مولا در روایت «هر کس من مولای او هستم، پس علی مولای اوست» ولاء اسلام(همان ولایتی که اسلام آنرا بنیان گذارده است) می باشد و شاهد آن گفتار خدای عز و جل است که می فرماید: «... خدا مولای کسانی است که ایمان آورده اند؛ در حالیکه هیچ مولائی برای کافران نیست».(3)

سرپرستی، در اختیار داشتن امور افراد و حق امر و نهی: قرآن مجید کلمه ولی را به این معنا در آیه 55 سوره مائده بکار برده و می فرماید: "به درستی که سرپرست شما خدا و رسول او و نیز مؤمنی است که نماز را بپا داشته و در حال رکوع صدقه می دهد."

(همچنین سخن عمر بن خطاب در مورد علی(علیه السلام) (که در روز غدیر به او) گفت: «تو مولای همه مؤمنان شدی»، منظور او ولایت بر کل مسلمانان است. "(4)

چنانکه از کلام شافعی مشخص است، او نیز از حدیث غدیر، سرپرستی و ولایت امری رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) و امیرالمؤمنین (علیه السلام) بر مؤمنان را استنباط می کند؛ چرا که در کلام خود به آیه 11 سوره محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) اشاره می کند و در این آیه نیز ولایت تشریعی خدا و حق امر و نهی او بر همه مؤمنان مطرح است. لذا بنابر گفته شافعی نیز حدیث غدیر نشان دهنده اعطای همین نوع ولایت از سوی خداوند به امیرالمؤمنین(علیه السلام) است.

منبع:www.tebyan.com

 


[ جمعه 86/10/7 ] [ 12:0 صبح ] [ ]
 

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشه که آیا امکان قرار دادن پسورد بر روی پرونده های مختلف آفیس وجود داره؟ پاسخ مثبته. به طوری که مشاهده این پرونده ها تنها با وارد کردن پسورد صحیح امکان پذیره.


بدین منظور:
یکی از برنامه های Word ، Excel و یا PowerPoint را اجرا نمایید.
از منوی Tools بر روی Options کلیک کنید.
حالا به تب Security بروید.
در این قسمت دو فیلد را مشاهده میکنید. یکی قسمت Password to open و دیگری Password to modify میباشد.
کاربرد قسمت Password to open بدین شکل است که با وارد کردن پسورد در این بخش و ذخیره آن ، با هر بار باز کردن فایل محافظت شده ، از شما پسورد خواسته میشه و تا زمانی که پسورد را وارد نکنید امکان هیچ کاری را نخواهید داشت.
اما عملکرد بخش Password to modify بدین شکله که پس از ذخیره پسورد در فایل ، بعد از اجرا نمودن فایل گزینه ای به نام Read Only در اختیار کاربر قرار میگیره که با استفاده از اون میتوان تنها فایل را مشاهده کرد و در صورت تغییر به شکل جدا آن را ذخیره نمود. در نتیجه فایل هیچ تغییری نمی کنه.
*دقت کنید پس از انتخاب پسورد و زدن دکمه OK نیاز به وارد کردن مجدد پسورد میباشد.
در صورتی هم که هر دو قسمت توسط شما پسورد گذاری بشه ، هنگام باز کردن فایل دوبار از شما پسورد خواسته میشه.نیازی به انتخاب دو پسورد یکسان برای دو قسمت وجود نداره.
لازم به ذکر است در انتخاب پسورد دقت کافی به خرج بدهید ، اگر دو پسورد میگذارید این دو پسورد را حتما به خاطر بسپرید چرا که غیر قابل بازیابی نیست (مگر در موارد خاص توسط نرم افزارهای مخصوص) .

www.tebyan.com


[ سه شنبه 86/9/27 ] [ 12:0 صبح ] [ ]

در ویندوز XP و در پوشه Program Files پوشه ای به نام Xerox وجود دارد که داخل آن پوشه ی خالی دیگری به نام Nwwia موجود است. این پوشه طی نصب ویندوز ساخته می شود و مربوط به برنامه Windows Image Acquisition است. همچنین این فولدر توسط سیستم محافظت شده است به طوری که ویندوز اجازه حذف آن را نمی دهد. این پوشه کارایی خاصی ندارد و خوشبختانه خطرناک هم نیست. به همین دلیل میتوان این پوشه مزاحم ار حذف نمود. هم اکنون قصد داریم تا ترفندی کاربردی برای پاک کردن پوشه Program Files/Xerox/Nwwia به شما معرفی کنیم.


برای این کار:
ابتدا از منوی Search ، Start ویندوز را اجرا کنید.
سپس All files and folders را انتخاب کرده و در بخش بعدی ، فلش کنار More advanced options را بزنید. اکنون تیک گزینه های زیر را بزنید:

Search system folders
Search hidden files and folders
Search sub folders

حالا عبارت sfcfiles را در فیلد ابتدایی وارد کرده و دکمه Search را بزنید.
پس از پایان جستجو ، تعدادی فایل sfcfiles.dll یافت خواهد شد.
اکنون روی تک تک این فایل ها راست کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید (ترفندستان) و نام آن را به نام دلخواهی غیر از آن چه هست تغییر دهید. مثلأ sfcfiles2.dll.
در این زمان شما پیغام خطایی دریافت خواهید کرد مبنی بر این که این فایلها جزء فایلهای سیستم اند و از شما درخواست می کند که برای برگرداندن آنها به حالت اول CD ویندوز را بگذارید ، دکمه Cancel را بزنید.
سپس سیستم را Restart نمایید.
اکنون پس از راه اندازی مجدد سیستم به سادگی میتوانید با فشردن دکمه Delete پوشه Xerox و همچنین Nwwia را پاک نمایید.

منبع: khargneda.blogfa.com


[ پنج شنبه 86/9/15 ] [ 8:20 عصر ] [ ]

سلام

Object (شی)

 • هر چیزی که در صفحه ما وجود دارد، یک شی حساب می‌شود و می‌توان از آن استفاده کرد و تغییرش داد. اولین شی موجود، خود صفحه و سند (document) است، که قبلا با آن آشنا شده‌اید.
 

Properties (خصوصیات)

 • هر شی، یک مشخصات و خصوصیاتی دارد که بیانگر کمّیت و کیفیت آنست. مثلا یک سند، دارای این خصوصیات است: پس زمینه، عنوان (Title)، نوار وضعیت (Status)، نوار پیمایش (Scroll)، متن (Text)، لینک (Link). بعضی از مشخصات سند را در جدول پایین آورده‌ام. شما این جدول را برای خود داشته باشید و هرگاه که با خصوصیت جدیدی آشنا شُدید، به آن اضافه کنید.
طریقه نوشته: ابتدا نام شی را نوشته، ‌و بعد از یک نقطه، نام خصوصیت مورد نظر را وارد کنید. گاهی اوقات، آن خصوصیت هم دارای چند خصوصیت دیگر است که باید بعد از یک نقطه، نوشته شود.

خصوصیات سند

عنوان
آدرس
آدرس
رنگ پس زمینه
رنگ متن
رنگ لینک
رنگ لینک فشرده شده
رنگ لینک دیده شده

document.title
document.URL
document.location
document.bgColor
document.fgColor
document.linkColor
document.alinkColor
document.vlinkColor

جدول شماره 2

Methods (متُد)

 • کاری که اشیاء می‌توانند انجام دهند، متد نامیده می‌شود؛ مانند باز کردن یا بستن پنجره. شالوده و اصل یک زبان برنامه نویسی، متدهای آن برنامه است، که ما باید آنها را به خوبی یاد گرفته و در جای مناسب استفاده نماییم. متدها، توسط سازندگان زبان برنامه نویسی، نوشته و تهیه می‌شود و ممکن است در نسخه‌های جدید آن زبان، تغییر داده شده، اضافه و تکمیل شود.
مثال: متد بسته شدن صفحه:

window.close()

Event (رویداد)

 • رویداد، عملیاتی است که کاربر، در یک صفحه انجام می‌دهد. بعضی از رویدادها مشترک و عمومی هستند و بعضی مخصوص یک شی. بعضی از این رویدادها را برای شما دسته بندی کرده‌ام که حتما ذخیره نموده و به مرور آنرا کامل کنید.
طریقه نوشتن: رویدادها را با کلمه on شروع می‌کنند و به این صورت می‌خوانند: onClick = هنگام کلیک کردن.
 

رویدادها

عمومی موس صفحه کلید
onLoad باز شدن onMousemove حرکت موس onKeydown پایین آمدن کلید
onUnload بسته شدن onMouseover ورود موس onKeypress فشردن کلید
onAbort انصراف onMouseout خروج موس onKeyup بالا آمدن کلیک
onFocuse فوکوس، زوم onClick کلیک    
onBlur برگشت از فوکوس onDblclick دوبار کلیک    
OnError خطا onDragstart کشیدن    

جدول شماره3

 به امید دیدار
خدانگهدار

منبع: Jscript.blogfa.com


[ یکشنبه 86/7/8 ] [ 1:0 صبح ] [ ]
بدین منظور:
کافی است به آدرس www.narm-afzar2007.com بروید.
در این صفحه در قسمت " تلفن همراه" شماره تلفن همراه خود را بدون 0 اول یعنی به عنوان مثال به شکل 9123456789 وارد نمایید.
در قسمت "کدپستی" ، کد پستی 10 رقمی خود را که بر روی قبض موبایل پیشین خود نیز درج شده است را وارد کنید.
در قسمت آخر هم کاراکترهای تصویری که مشاهده میکنید را وارد کنید و روی دکمه "جستجو ... " کلیک کنید تا صورتحساب آخرین دوره تلفن همراه خود را مشاهده کنید.
 
منبع:narm-afzar2007.blogfa.com

[ شنبه 86/7/7 ] [ 1:0 صبح ] [ ]
   1   2   3   4      >

مراسم این هفته

چهارشنبه 2 دی‌ماه
خیابان معلم / کوی 10 / فرعی چهارم
شروع مراسم ساعت ۱۹:۳۰

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 560576