سفارش تبلیغ
صبا ویژن


[ دوشنبه 92/7/29 ] [ 11:35 عصر ] [ ]

شهید احمدی روشن

* مصطفی مرد بود؛ شوخ طبعی و گشاده رویی جزو اولین صفاتی بود که از او می توان سراغ گرفت. در عین حال که باگذشت بود امّا مقابل حرف زور کوتاه نمی آمد. هر طور بود از حق دفاع می کرد. می گفتم:خوب است که هیکلی هم نیستی و لاغری! چرا جلوی آدم های قلدر می ایستی؟

 

* سالی که غنی سازی اورانیوم تعلیق شد، مصطفی آرام نمی گرفت. آن موقع من مسؤل سیاسی بسیج دانشگاه شریف بودم. دوستان را جمع کرد و گفت:بیایید برویم جلوی وزارت خارجه تجمع کنیم. گفتم:مگر با یک تجمع درست می شود؟ گفت:فقط یک ماه دیگر مانده تا به سه و نیم درصد غنی سازی برسیم. نباید اجازه دهیم این همه زحمت بر باد برود. اصرار کرد. با اینکه غنی سازی انجام می شد یا نمی شد، مصطفی حقوقش را سر موقع می گرفت. با این حال ساکت ننشست. خودش به این در و آن در می زد و به دفتر هر مسؤلی که می توانست می رفت و شخصاً پیگیر موضوع می شد. می گفت اگر به سه و نیم درصد غنی سازی برسیم خیلی از مشکلات حل می شود. اراده اش واقعا عجیب بود.

 

* آخرین دفعه ای که همدیگر را دیدیم، خانه یکی از دوستان دعوت بودیم. آن موقع یادم.می آید تلویزیون سریالی پخش می کرد که دوست داشتیم. شام که خوردیم من و مصطفی به دوستان گفتیم می خواهیم سریال ببینیم. جمع را ترک کردیم و به اتاق دیگری رفتیم. بعد حرف شهید داریوش رضایی نژاد پیش آمد. خندیدم و گفتم: مصطفی بعدی خودتی که شهید می شوی. لبخند زد و گفت:ایشاالله...  

 

 


[ دوشنبه 92/7/29 ] [ 3:0 صبح ] [ ]

چرا  وضو در مورد دست ها و صورت و پا ها واجب شده؟


زیرا بنده آن گاه که در مقابل پروردگارش می ایستد، از اعضا و جوارهش فقط آن موضعی آشکار است که در وضو به آن امر شده است؛ به این صورت که با چهره خود سجده می کند و خضوع می نماید، با دست های خود درخواست می کند و رغبت وترس، و عشق عبادت خودش را نشان می دهد با سر خود در رکوع وسجود به طرف قبله رو می کند و با دو پای خود نیز بر می خیزد و می نشیند. 

 

 


[ شنبه 92/7/27 ] [ 12:0 صبح ] [ ]

* از خصوصیات مهم حضرت امام (ره ) این بود که همیشه نماز را در اول وقت می خواندند و به نافله ها اهمیت می دادند این خصوصیات از همان آغاز جوانی وقتی که هنوز بیشتر از بیست سال نداشتند در ایشان وجود داشت چند تن از دوستان نقل می کردند . ما ابتدا فکر می کردیک که خدا نکرده ایشان از روی تظاهر نماز اول وقت می خوانند به همین خاطر سعی داشتیم کاری کنیم که اگر اینکار از روی تظاهر است جلوی آن را بگیریم مدت زیادی در این فکر بودیم و بارها به طرق مختلف ایشان را امتحان کردیم مثلا درست اول وقت نماز سفره غذا را می انداختیم و یا رفتن به مسافرت را اول وقت نماز قرار می دادیم اما ایشان می فرمودند : شما غذایتان را بخورید من بعد می خورم و یا موقع مسافرت می فرمودند شما بروید من هم می آیم و به شما می رسم .

مدتها از این مسئله گذشت و نه تنها نماز اول وقت ایشان ترک نشد بلکه ما را هم واداشتند که در اول وقت نمازمان را بخوانیم . ایشان به نماز جماعت هم خیلی اهمیت می دادند و تا آنجا که ما می دیدیم همیشه در نماز جماعت حاضر می شدند حساسیت امام برای نماز اول وقت به قدری بود که اگر در حضور شخصیت های مهم و با وجود مطلب مهم وقت نماز که می شد ایشان جلسه را ترک می گفتند و به نماز می ایستادند .

 به نقل از محمد عبایی و علی صیاد شیرازی


*
 روزی طلبه های رزمنده آمدند تا با امام ملاقات کنند وقت ملاقات امام تمام شده بود و درست سر ظهر بود وقتی ما موضوع را به ایشان گفتیم در کمال تعجب نماز را سریعتر خواندند و برای این عزیزان سخنرانی مفصلی نیز ایراد فرمودند .

به نقل از محمد عبایی


*
 دقت امام در خصوص وقت نماز و حق نماز آن قدر چشمگیر بود که پلیسهای فرانسه از روی رفت و آمد ایشان ساعتشان را میزان می کردند . خضوع و خشوع ایشان به هنگام که با خدای خود راز و نیاز می کردند توصیف ناپذیر است حضرت امام هیچ کاری را بر اقامه نماز اول وقت ارجح نمی دانستند این منش بسیار والای ایشان از همان زمان جوانی و طلبگی زبانزد کسانی بود که ایشان را می شناختند .

 

به نقل از مرضیه حدیده چی و علی اکبر آشتیانی

 

امام راحل


*
 روزی که شاه فرار کرد ما در پاریس در نوفل لوشاتو بودیم پلیس فرانسه خیابان اصلی نوفل لوشاتو را بست تمام خبرنگاران از تمام قاره ها و شاید 150 دوربین فقط صحبت امام را مستقیم پخش می کردند و می خواستند بدانند امام چه تصمیمی دارند اما چند دقیقه صحیت کردند به محض اینکه متوجه شدند که ظهر شده فرمودند و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته و این در حالی بود که ایشان میلیونها بیننده داشتند و خبرنگار از C.N.Nو B.B.C و خبرنگاران و خبرگزاران از قاره های مختلف و از آسویتدپرس و یونایتد پرس و رویتر و مجلات و روزنامه های دیگر و رادیو و تلویزیون داشتند .

به نقل از احمد خمینی


*
 آقا همیشه و هر روز از ساعت دوازده نماز را شروع می کردند و ساعت یک و پنج دقیقه نمازشان تمام می شد و ناهار می خوردند در روز وفات ایشان ، ایشان مرتب وقت اذان ظهر را می پرسیدند و مرتب از اطرافیان می پرسیدند که ظهر شده یا خیر بعد از اینکه نماز ظهر و عصر را خواندند بعد از ساعتی بیهوش شدند و شرایط جسمی ایشان بدتر شد تا وقت اذان مغرب که پزشکان خواستند ایشان را با یادآوری نماز به هوش آوردند وقتی به ایشان گفتند غروب شده ایشان با دست راست اشاره کردند و متوجه مطلب شدند و با حرکت ابرو نماز خواندند و البته سوال ایشان برای ساعت و وقت نماز بیشتر بر این اصل بود که نکند نماز اول وقت بجا نیاوردند نه بخاطر اینکه نمازشان قضا شود .

به نقل از اشراقی و جمارانی

 


[ جمعه 92/7/26 ] [ 8:0 صبح ] [ ]

 

 

از امام علی علیه سلام نقل شده که فرمود:
مردی نزد پیامبر آمد و گفت: کاری به من بیاموز که خدا و مردم مرا دوست داشته باشند و خدا ثروتم افزون و بدنم راسالم و عمرم را طولانی کند و مرا با تو محشور سازد.
پیامبر فرمودند: این ها شش چیز اند و به شش کار نیاز دارد:

هر گاه خواستی خدا  تو را دوست داشته باشد از او بترس و پروا داشته باش، و هر گاه خواستی مردم تو را دوست داشته باشند به آنان نیکی کن و از آنچه در دست آنهاست صرف نظر نما، و هر گاه خواستی خدا ثروتت را افزون کند  زکات آن را بپرداز ، و هر گاه خواستی خدا عمرت را طولانی کند با خویشاوندان خود پیوند کن، و هر گاه خواستی خدا تو را با من محشور سازد در برابر خداوند سجده طولانی کن. 

 


[ چهارشنبه 92/7/24 ] [ 9:0 صبح ] [ ]

چرا برای اقامه ی نماز  وضو می گیریم؟


 

به این جهت که بنده هرگاه می خواهد در پیشگاه خداوند حاضر شده و قیام نماید،طاهر و نظیف باشد،  آنگاه که می خواهد با خدایش مناجات کند. علاوه بر اینکه با گرفتن وضو،فرمان دیگری از خدایش را اطاعت نموده ، از گناهان ونجاسات نیز پاکیزه شود.

همچنین انجام وضو،موجب رفع کسالت و چرت شده ، شخص نمازگزار را شاداب می کند،وقلب  ودل را خالص نموده تا در برابر خداوند بایستد.

 

 


[ دوشنبه 92/7/22 ] [ 6:11 صبح ] [ ]

 

سقف آرزوهایت را تا جائی بالا ببر که بتوانی چراغی به آن نصب کنی...

اینکه ما جرات نمی کنیم برای این نیست که کارها سخت است؛
 بلکه کارها سختاست برای اینکه ما جرات نمی کنیم...

وقتی
 کبوتری شروع به معاشرت با کلاغها م کیند پرهایش 
 سفید میماند، ولی قلبش سیاه میشود...

 


[ پنج شنبه 92/7/18 ] [ 12:9 صبح ] [ ]


[ دوشنبه 92/7/15 ] [ 11:36 عصر ] [ ]

 

جواب سلام را با علیک بده ،

جواب تشکر را با تواضع،

جواب کینه را با گذشت،

جواب بی مهری را با محبت،

جواب ترس را با جرأت،

جواب دروغ را با راستی،

جواب دشمنی را با دوستی،

جواب زشتی را به زیبایی،

جواب توهم را به روشنی،

جواب خشم را به صبوری،

جواب سرد را به گرمی،

جواب نامردی را با مردانگی،

جواب همدلی را با رازداری،

جواب پشتکار را با تشویق،

جواب اعتماد را بی ریا،

جواب بی تفاوت را با التفات،

جواب یکرنگی را با اطمینان،

جواب مسئولیت را با وجدان،

جواب حسادت را با اغماض،

جواب خواهش را بی غرور،

جواب دورنگی را با خلوص،

جواب بی ادب را با سکوت،

جواب نگاه مهربان را با لبخند،

جواب لبخند را با خنده،

جواب دلمرده را با امید،

جواب منتظر را با نوید،

جواب گناه را با بخشش،

و

هیچ وقت هیچ چیز و هیچ کس را بی جواب نگذار ...

 

مطمئن باش هر جوابی بدهی

 

یک روزی

 

یک جوری

 

یک جایی 

 

به تو باز می گردد ...

 


[ یکشنبه 92/7/14 ] [ 6:0 صبح ] [ ]



برترین کلمه «الله » است.

حاضرترین کلمه « خدا» است.

وسیع ترین کلمه « بهشت» است.

پاک ترین کلمه « فطرت» است.

آرام ترین کلمه « سکوت» است.

گرسنه ترین کلمه « حرص» است.

مهربان ترین کلمه « مادر» است.

خونین ترین کلمه « جنگ» است.

بی نیازترین کلمه « قناعت» است.

با حیاترین کلمه « فاطمه» است.

راستگوترین کلمه « آینه» است.

تنگ ترین کلمه « قبر» است.

پژمرده ترین کلمه «یتیم» است.

بی حال ترین کلمه « تنبل» است.

عبرت انگیزترین کلمه « قبرستان» است.

 


[ جمعه 92/7/12 ] [ 11:46 عصر ] [ ]
   1   2      >

مراسم این هفته

چهارشنبه 2 دی‌ماه
خیابان معلم / کوی 10 / فرعی چهارم
شروع مراسم ساعت ۱۹:۳۰

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 47
کل بازدیدها: 560730