http://bayanbox.ir/id/1161975946852252623?view

" خداوندا، مرا در این روز به رضا و خشنودیت نزدیک ساز "
 
چه وقت انسان به رضایت خدا نزدیک میشود؟ خداوند از چه کسی راضی خواهد بود؟ در حدیثی گفته میشود "اگر میخواهی بفهمی که خداوند از تو راضیست یا نه، ببین آیا خودت از خدا راضی هستی یا نه" منظور این حدیث چیست؟ استاد اخلاق، حضرت آیةالله مجتهدی رحمةالله علیه میفرمودند : " انسان باید در همه حال از خداوند راضی باشد! بجای اینکه مدام ناله کند و ناراحتی کند که این چه زندگیست من دارم یا چرا انقدر از نعمت های دنیا بی بهره ام و ... ، به جای اینها شکر خدا کند و راضی باشد به آنچه خداوند به او عطا کرده. انسانی که اینگونه باشد، خدا هم از او راضی خواهد بود. و انسانی که از خدا ناراضی باشد، خدا هم از او ناراضی خواهد بود..."

"... و از خشم و غضبت دور فرما "
امیدوار باشیم که در ماه رمضان، کاری نکنیم که خداوند از ما عصبانی شود. خشم خدا بدترین اتفاقیست که میتواند برای یک بنده بیوفتد. و وای به حال بنده ای که در ماه رمضان، که ماه بخشش و مغفرت است، دچار خشم خدا شود.

"... و برای قرائت آیات قرآنت توفیق ده"
اساتید اخلاق، میگویند که در ماه رمضان باید حتما چندبار قرآن را ختم نمود. اما کسی که کار و درس و مشغله زیادی دارد، حداقل یک ختم قرآن را باید انجام دهد و کسی که در این حد نیز توفیق نداشته باشد؛ واقعا باید در اعمال خود تجدید نظر کند. همچنین توصیه میکنند که حتما ختم قرآن را تقدیم به محضر صاحب العصر و الزمان، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بنمایید.

"... به حق رحمتت ای مهربان‌ترین مهربانان"



[ دوشنبه 93/4/9 ] [ 12:0 عصر ] [ ]

مراسم این هفته

چهارشنبه 2 دی‌ماه
خیابان معلم / کوی 10 / فرعی چهارم
شروع مراسم ساعت ۱۹:۳۰

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 70
کل بازدیدها: 562436