سفارش تبلیغ
صبا ویژن



با سلام.
در یکی از نظرات وبلاگ دوستی گفته بودن که امام حسن پسر نداره! یعنی حضرت قاسم بن الحسن که هیئت ما به نام ایشون هست(و سالهاست که داریم از برکت ایشون به حوائج خودمون میرسیم)، نسبتی با امام حسن علیه السلام ندارند!
لازم دونستم که این مساله رو کمی عمومی تر کنم تا شاید افراد دیگه ای هم که مثل ایشون این مشکل اعتقادی رو دارند،به جوابشون برسن!
در روایات کاملا معتبر شیعه (و حتی سنی)،حضور 2تن از اولاد امام حسن علیه السلام در حادثه کربلا قطعی است، اول قاسم بن الحسن که بین 10 تا 13 سال سن داشته و دوم عبدالله بن حسن که زیر 10 سال سن داشته است! شاید این شبهاتی که در ذهن افراد در مورد حضرت قاسم شکل گرفته از آنجایی به وجود آمده است که در بعضی کتب اهل سنت جریانات دروغینی به حضرت قاسم نسبت دادند و بحثهای زیادی در این مورد شده است، که از فاحش ترین آنها، جریان ازدواج حضرت قاسم در شب عاشوراست! که البته آنقدر شاخ و برگ پیدا کرده که در کربلا و در محل خیمه گاه، قسمتی را به عنوان خیمه قاسم بنا کرده اند(که این هم به خاطر نیم قرن دور بودن اهل عراق از فرهنگ شیعه بوده است و فکر نکنم احتیاجی باشه که برای دروغ بودن این مساله دلیل بیارم!) این شبهات و جریانات دروغین که همه آنها با سند و مدرک قاطع قابل رد کردن هستند، باعث شده تا حضرت قاسم علیه السلام آماج شبهات و تحریفات قرار بگیرد که این هم از مظلومیت این بزرگوار است!
 اما درباره امامت فرزند امام حسن علیه السلام!  آنچه که به تواتر در کتب روایی ما آمده دلالت بر این دارد که ذریه امامت از نسل حضرت امام حسین علیه السلام می باشد! این دست احادیث مستقیما به شخص پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله میرسه که نفی کلام پیامبر لازمه نفی دین اسلام است! یعنی اگه بگی اینا چرتو پرته رسما از دین اسلام خارج شدی برادر! شما که این شبهه را مطرح کردی به این مطلب هم توجه داشته باش که یکی از شروط صلح امام حسن با معاویه این بود که معاویه برای خود جانشین تعیین نکند! حال چگونه امام حسن در وصیت خود میتواند برای خود جانشین انتخاب کند؟ ضمنا اون همه ثروت امام حسن رو ما ندیدیم! کسی هم نگفته که ایشون خلیفه مسلمین بودن!درسته که خلافت حق ایشون بوده ولی این منسب رو معاویه غصب کرده بود و بعد از صلح  امام حسن و معاویه هم کسی نگفت ایشون خلیفه هستند! امام حسین هم بعد از امام حسن به خلافت نرسیدند! یعنی اگه دقت کرده باشی(که نکردی) به جز حضرت امیرالمومنین علیه السلام هیچ کدوم از ائمه ما (به جز امام زمان) منسب خلافت رو نداشتند و فقط دارای منسب امامت بودن! حتی امام رضا علیه السلام هم تنها ولی عهد بودند که اونم اگه بدونی (که فک نکنم بدونی) ولیعهدی بودن که در امور کشور دخالت نمیکردن و عزل و نسبی انجام نمیدادن و این ولیعهدی رو به اجبار قبول کردن(که دلیلش هم این بود که مأمون نتونه امام رو در کارهای کثیف خودش شریک معرفی کنه) به نظر شما یک امام چه خصوصیاتی دارد؟ وقتی امام حسن علیه السلام سرنوشت فرزند خود قاسم را میداند و در نامه ای به امام حسین بیان می کند که این فرزند من سرباز توست، آیا به نظر شما امام حسین بر قاسم ولایت ندارد؟ مگر تعیین امامت بر عهده ماست که بگوییم فرزند امام حسن باید امام شود؟جالب اینجاست که شما کلا فرزند داشتن را از امام حسن نفی میکنید و میگویید برای آن سند دارید! ما هم سند زیاد داریم! اصولا سند چیز خوبیست! خیلی دوست دارم بدانم کدام کتاب معتبر شیعی (توجه دارید که ما شیعیان احادیث منقول از اهل سنت را قبول نداریم) این حرف شما را تایید میکند!؟ در ضمن امامت در خون ذریه حضرت زهراست! و کسی هم نگفته که امامت حتما باید از پدر به پسر برسه!شما اگه اون وصیت امام حسن که گفتی رو خونده باشی میبینی که اون وصیت چیزی جز آخرین صحبتهای امام حسن و امام حسین نبوده و در همون وصیت ولایت امام حسین علیه السلام کاملا واضح از زبان امام حسن ذکر شده! وقتی به یه چیزی استناد میکنی،سعی کن اول کامل بخونیش! تو همون وصیت امام حسن فرزندان خودش رو (قاسم و عبدالله و دخترانشون رو) به امام حسین میسپرن که از اینجا مشخص میشه که ایشون پسر هم داشتن! شما برو یه بار دیگه وصیت رو بخون بعد بیا با هم صحبت میکنیم!
علاقه زیادی به بحث کردن ندارم و فضای وبلاگ رو هم با این بحثها مشوش نمیکنم اما اگر دوستان تمایل به ادامه این بحث دارند میتونن مدارک خودشون رو ارائه بدن و بحث رو ادامه بدیم!

موفق و مؤید باشید...

[ چهارشنبه 88/2/9 ] [ 8:36 عصر ] [ ]

مراسم این هفته

چهارشنبه 2 دی‌ماه
خیابان معلم / کوی 10 / فرعی چهارم
شروع مراسم ساعت ۱۹:۳۰

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 27
کل بازدیدها: 561792