سفارش تبلیغ
صبا ویژن

       

آزمایشها و مشاهدات متعددی در کشور های مختلف دنیا صورت گرفته است که سعی در کشف اسراردنیای مرموز گیاهان دارند از آن جمله کتاب زندگی مرموز گیاهان که در امریکا به چاپ رسیده است.

مهمترین انگیزه نوشتن این کتاب اتفاقی بود که در سال 1966 در اداره پلیس نیویورک روی داده است .

کلیر باکستر که کارشناس دستگاه دروغ سنج این اداره بود روزی شاید به طور اتفاقی الکترود های دستگاه مزبور را روی برگ گیاهی به نام دراکانه قرار داد و به آن آب داد . او انتظار داشت آب گیاه موجب شود گالوانومتر مقاومت کمتری را در عبور جریان الکتریکی نشان دهد ولی عکس آن روی داد او تصمیم گرفت آن برگ را بسوزاند حتی قبل از خروج فندک و اجرای تصمیم مشاهده کرد عقربه دستگاه به شدت منحرف شد و این به این معنی بود که هدایت سطحی گیاه افزایش یافته است  رسم منحنی این تغییرات شباهت زیادی به منحنی الکترو آنسفالوگرام شخصی داشت که مورد آزار قرار گرفته است .

وقتی باکستر برگ را سوزاند شدت جریان ضعیفتر بود ولی وقتی تصمیم گرفت فقط تظاهر به سوزاندن گیاه کند واکنشی مشاهده نکرد گویا گیاه متوجه تصمیم دروغین او شده بود

با آزمایش های دیگر باکستر به این نتیجه رسید که گیاهان احساسات انسانی را درک می کنند و نسبت به صاحب خود واکنش هیجانی بروز می دهند .

در یک آزمایش دیگر متوجه شد که گیاهان نوعی حافظه دارند . نحوه آزمایش به این ترتیب بود که چشم شش نفر را بستندو از آن ها خواستند کاغذ های تا شده ای را انتخاب کنند .بر روی یکی از آن ها مطلبی نوشته شده بود و از انتخاب کننده خواسته بود یکی از دو گیاهی را که در اتاقی قرار دارند را نابود کند آن شخص را در این شرایط کسی نمی توانست بشناسد ، سپس الکترود هایی بر روی گیاه شاهد ( که در اتاق دیگری قرار داشت ) قرار دادند و شش نفر مظنون به ترتیب از جلو گیاه عبور کردند . با کمال تعجب مشاهده شد وقتی شخصی که دستور نابودی گیاه را داشت به گیاه نزدیک شد عقربه دستگاه شروع به نوسان کرد و این از دو حال خارج نبود « یا اینکه گیاه او را شناخته بود و یا اینکه با نوعی تله پاتی موضوعی را که سعی در پنهان کرده آن را داشت دریافته بود »

http://www.damanpak.blogfa.com


[ جمعه 86/7/20 ] [ 1:0 صبح ] [ ]

مراسم این هفته

چهارشنبه 2 دی‌ماه
خیابان معلم / کوی 10 / فرعی چهارم
شروع مراسم ساعت ۱۹:۳۰

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 85
بازدید دیروز: 129
کل بازدیدها: 561661