سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 


سال نو مبارک
امسال بی شک سال خوبی ست سال که با ورود به ایام فاطمیه آغاز میشود ...


اشکان دو چشمان ترم چون دریاست
امسال تمام روزیم از زهراست(س)
از بوی تنور فاطمه(س) فهمیدم
سالی که نکوست از بهارش پیداست

 

 


[ جمعه 92/1/2 ] [ 12:28 صبح ] [ ]

امروز هم جمعه ای دیگر سپری میشود...

چه ساده میگذرد

و ما چه بی تفاوتیم به عبور جمعه هایی که پر از انتظار است...

حواسمان کجاست..

خیالمان کجا پر کشیده که نمیتوانیم عطر جمعه های نرگسی را استشمام کنیم!؟...

خدایا ما را به صاحب الزمانی که خوب نشناختیمش ببخش...

ادرکنا یا مولای یا صاحب الزمان

التماس دعا


[ جمعه 91/12/25 ] [ 5:0 عصر ] [ ]

به شیشه های دلم دوباره ها کردم

و از نوشتن اسمت بر آن حیا کردم

به روی شیشه کشیدم شبیه یک گنبد

به پای شیشه نشستم رضا رضا کردم...


[ سه شنبه 91/12/22 ] [ 10:0 صبح ] [ ]

مردم بنده دنیا هستند و شعار برپایی امر خدا لقلقه زبانشان است. لذا آنگاه که برق سکه ها چشم ها را خیره می کند یا برق شمشیرها و چکاچک تیغ ها، قرار از کف بربایند...جمعیت دین دار ها آب میرود...

امام حسین علیه السلام

(بحار الانوار ج78، ص 117)

کمی به خود بیاییم...


[ دوشنبه 91/12/21 ] [ 11:56 عصر ] [ ]

 

 

 

مرا از پیش خود آقا مکن رد

که کردم نام زیبایت به دل حک

دعا کن تا بقیع را هم بسازیم

حسین جانم ضریح نو مبارک


 

 


[ چهارشنبه 91/12/16 ] [ 12:14 صبح ] [ ]

 

عن امیرالمؤمنین علیه السلام:

ما جفت العیون الا لقسوة القلوب

وما قست القلوب الّا لکثرة الذنوب


چشم ها خشک نمی شود مگر به خاطر قساوت قلب

و قلب ها قساوت پیدا نمی کند مگر به خاطر زیادی گناه.

بحار الانوارج70

 


[ دوشنبه 91/12/14 ] [ 11:0 صبح ] [ ]

سه کلمه ی زیبا که با نام مهدیعج الله تعالی فرجه الشریف در خاطر ما زنده می شود.

انتظار، بدون محبت و  محبت، بدون معرفت بی معناست.


[ یکشنبه 91/12/13 ] [ 1:17 عصر ] [ ]

سیدبن طاووس فرمود:

بپرهیز  بپرهیز؛از آنکه در وادی دوستی وبه هنگام دعا خویشتن یا فرد دیگری را بر آن-امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) حضرت مقدم بداری!اینک دل وزبان خودرا به دعا برای مولا عظیم اشأن خویش یکی کن!خواسته های حضرت او را بر نیاز های خود مقدم بداری ودعا به آن وجودمقدس را بر دعای خود مقدم بدار.

گردآورنده : محمدحسین باقری


[ شنبه 91/12/12 ] [ 8:0 صبح ] [ ]

 

دو نفر با هم به سفر می رفتند وقت غذا خوردن فرا رسید ،یکی از آنها پنج نان و دیگری سه نان از سفره ی خویش  بیرون آوردند ،در همان حال

مردی از کنارشان رد شد ،آنان رهگذر را به خوردن غذا دعوت کردند و هر سه باهم نان ها را خوردند ،رهگذر خواست برود ،پس در عوض غذایی که خورده بود 8 درهم به ایشان داد .

در موقع تقسیم پول ها نزاعشان در گرفت صاحب 3 نان به صاحب 5 نان می گفت :درهم ها را با انصاف تقسیم می کنیم ،صاحب 5 نان می گفت این تقسیم عادلانه نیست  که من  5 درهم  وتو 3 درهم می بری به نسبت نان هایی که گذاشته ای  ولی طرف نپذیرفت تا اینکه خصومت را به نزد حضرت امیر المومنین(علیه السلام) بردند امیر المومنین فرمودند :بروید با هم بسازید و در این موضوع بی ارزش نزاع و اختلاف می کنید ،گفتند در هر صورت شما حق را برای ما بیان بفرمائید.

پس آن حضرت درهم ها را بدست گرفت و هفت در هم به پنج نانی و یک درهم به سه نانی داد و به آنها فرمود: مگر نه این است که هر یک از شما دو نان و دو سوم نان را خورده اید گفتند صحیح است.

فرمود: بنابر این رو شن است که مقداری که رهگذر مصرف کرده 7 ثلثش از 5 نانی و یک ثلثش از 3 نانی بوده، روی همین نسبت پولها تقسیم می شوند.

گردآورنده : محمد حسین باقری


[ جمعه 91/12/11 ] [ 3:25 عصر ] [ ]

روز هشتم ربیع‌الثانی عید می‌‌باشد و روز ولادت معصوم سیزدهم و امام یازدهم حضرت «ابومحمد حسن بن علی العسکری علیه السلام» است، که در سال 232 در مدینه‌النبی ولادت یافت و در سال 260 هجری قمری در سامرا بدرود حیات گفت، نام پدرش «علی» و نام مادرش را «حدیثه، سوسن، سلیل و جده» گفته‌اند و نوشته‌اند، پناهگاه شیعیان بود و از بانوان شایسته و صالحه بود. در بین ائمه‌اطهار تنها امامی که عنوان «عسکری» دارد، حضرت است، چون در منظقه نظامی مسکن یافته بود و می‌زیست و از دوره کودکی «2 تا 4 ساله» بهمراه پدر و خانواده به سامرا فراخوانده شد و از آنجا خارج نگشت. وی آخرین امامی است که در دسترس مردم و شیعیان بود و آنگاه دوران غیبت شروع شد، برای سهولت ارتباط علاقمندان حضرت به وی باب «وکالت» در شهرها را بوجود آورد و بدین طریق پاسخگویی مناسب‌تر گشت. اکنون فرزند برومندش حضرت مهدی علیه‌السلام زنده است و در انتظار ظهور می‌باشد. 

میراث گرانقدر وی، مکتوبات و تفسیر قرآن و سیره نامه و حرم مطهر وی و پدرش و نیز یادگار زنده وی «امام عصر علیه‌السلام» می‌باشد. امام عسکری علیه‌السلام در دوران حیات خود، بستر و زمینه غیبت امام را با بوجود آوردن «باب الوکاله» انجام وظیفه و ارتباط را سهل و آسان نمود. امام عسکری و چند امام دیگر چون «امام باقر و امام جواد و امام هادی علیه‌السلام» امامانی هستند که چون سالروز ولادت و شهادت آنان در تقویم ایران اسلامی تعطیل نیست، در شناخته شدن غربت ویژه دارند و از مظلومیت خاص برخوردار می‌باشند، بدین جهت است در شناخت و ارتباط و شناساندن آنان اهتمام بیشتری مبذول گردد.


[ دوشنبه 91/11/30 ] [ 10:54 عصر ] [ ]
<      1   2   3   4   5      >

مراسم این هفته

چهارشنبه 2 دی‌ماه
خیابان معلم / کوی 10 / فرعی چهارم
شروع مراسم ساعت ۱۹:۳۰

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 53
کل بازدیدها: 561843